Monday, August 11, 2014

HARI BERSEJARAH BUAT KAMI..part2

Ehhh.. ada part 2 lah pulak.. Nampaknya terpaksa buat part-part sebab gambar banyak sangat kalau nak sumbat satu entry..

Disebabkan nikah dan bersanding diadakan pada hari yang sama, drama swasta dan kelam-kabut memang tak dapat dipisahkan la.. Kalau waktu nikah Tok Kadi buat drama nak post-pone waktu nikah, bersanding pun ada drama jugak.. Nak dijadikan cerita.. group kompang pulak tak boleh nak perform waktu yang azi nak.. Paling awal pun pukul 2 baru dapat, sebab ahli tak cukup.. Haha..

Memang sabar ajelah yang boleh dibuat waktu tu.. Dengan family azi dah bising sebab tetamu dah ramai nak balik, tapi pengantinnya tak keluar-keluar.. Dengan rasa bersalah dengan rombongan suami azi lagi.. Diorang dah menunggu untuk gerak untuk bersanding ke rumah azi.. Memang kelam-kabut betul jadinya hari tu.. Kalau nak teruskan je majlis tanpa paluan kompang tak best la pulak rasanya.. Rasa macam ada yang tak cukup je bila tak ada bunyi kompang mengiringi pengantin ni.. Hehe








Lepas semua-semua halangan dan dugaan dapat ditepis dengan jayanya, merasa lah jadi raja sehari.. Jalan beriringan, berpimpingan tangan berdua, siap dengan paluan kompang bagai.. Dapat la duduk di singgahsana aka pelamin yang dihias simple.. Perasan macam artis & glemer bila orang tangkap gambar dengan kita.. Makanan dah siap terhidang atas meja.. siap ada orang serve lagi..hehehe.. Dah namapun raja sehari kan, berangan la jap..

Untuk bersanding sebenarnya azi pilih tema warna purple dan coklat gold..Tapi kalau tengok, macam-macam warna pulak..Tertukar tema terus..Rasanya dah jadi tema purple dan coklat gelap dah rasanya..Pelamin pun dari nak yang warna putih, tak ada bunga yang mekar setaman pun dah jadi sebaliknya..Baju pengapit pun dah carca marba, tak sedondon langsung..hehe..Ok la tu kan dari tak ada..Janji dah selamatpun kahwin..Alhamdulillah








apa lagi?????
kita serang ini kek!!!!;p


No comments:

Post a Comment